Kontrola z PUP - Rozliczenie Faktur

w Blog
Odsłony: 68921

Kontrola z PUP dzieli się na 2 etapy. Po zakupieniu wszystkiego na początek udajemy się do nich i dajemy wszystkie dokumenty (faktury zakupu). Wszystko jest podliczane (pamiętajcie gdzie płaciliście przelewem wymagane jest potwierdzenie z banku). Do wglądu oczywiście oryginały faktur musicie mieć przy sobie, kopie zostawiacie i nich.

Osoba z którą podpisywaliście umowy, wszystko przy Was sumuje, pyta co z umowy jest na fakturze i tu ciekawostka: w ogóle nie są sprawdzane rzeczy z wnioskiem - wszystko według umowy - liczy się ilość np. 250 sztuk teczek oraz łączna suma zakupów a nie poszczególnych pozycji!

Pamiętajcie aby wydać więcej niż macie to we wniosku bo inaczej będziecie musieli zwrócić różnicę. I teraz tak jeszcze jedna sprawa: nie opłaca się w momencie zakupów zostawanie płatnikiem VAT, ponieważ dzięki temu ponownie unikniecie dodatkowych przelewów i rozliczania się z tego. Po kontroli w kolejnym miesiącu zostańcie już płatnikiem VAT, bo to się już opłaca (dlatego wcześniej kupcie na firmę rzeczy - tylko z dofinansowania a dopiero potem dodatkowe zakupy ze swojej kasy aby odliczyć sobie VAT). Dokumenty pani wszystkie pieczętuje, podpisuje i składamy je do biura podawczego (oczywiście bez potwierdzenia).

Pamiętajcie macie na to 2 miesiące od momentu otworzenia działalności gospodarczej! Po tej kontroli czeka nas jeszcze jedna, sprawdzenie fizycznie czy wszystko kupiliśmy patrz kolejny wpis.

Leave your comments

Comments

  • No comments found